İSAM’da Pandemi Tedbirleri ve Kütüphane Kullanımı

|
Koronavirüs (Covid-19) salgınıyla ilgili gelişmeleri ve genelgeleri düzenli olarak takip eden İSAM Pandemi Kurulu hem İSAM çalışanlarının hem de İSAM Kütüphanesi’ni kullanan araştırmacıların sağlıklı bir ortamda çalışmalarını temin etmek amacıyla “İSAM’da Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi” ile “İSAM Kütüphane Kullanım Rehberi”ni bir kez daha güncelledi. Aynı zamanda Kütüphane Randevu Sistemi de yenilendi.
İSAM’da Pandemi Tedbirleri
Koronavirüs (Covid-19) salgınının ülkemizde görülmeye başladığı 2020 yılı Mart ayından bu yana salgın ile ilgili güncel gelişmelerin yanında T.C. Cumhurbaşkanlığı, T.C. Sağlık Bakanlığı ve T.C. İçişleri Bakanlığı’nın ilgili genelge ve talimatlarını yakından takip eden İSAM, yerleşkesi içerisinde uygulanacak pandemi tedbirlerini sürekli güncellemektedir. Salgının en başında oluşturulan İSAM Pandemi Kurulu düzenli aralıklarla toplanarak hem 130’dan fazla İSAM çalışanının güvenli ve sağlıklı bir ortamında çalışabilmesi için “İSAM’da Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi”ni hem de günlük 300 civarında kütüphane üyesinin İSAM’da kullandığı mekanlara dair kuralları düzenleyen “İSAM Kütüphane Kullanım Rehberi”ni belirli aralıklarla güncelleyerek yayımlamıştır. Böylece her gün yüzlerce insanın bir araya geldiği İSAM Kampüsü’nde Covid-19 hastalığının yayılmasını engelleyen güvenli bir ortam tesis edilmeye çalışılmıştır.
Salgının ilk döneminde ülke genelinde alınan tedbirler çerçevesinde bir süre üyelerine hizmet veremeyen İSAM Kütüphanesi, 22 Haziran 2020 Pazartesi gününden itibaren günlük sınırlı sayıda üyesine randevu sistemiyle hizmet vermeye başlamıştır. O tarihten bu yana kütüphanenin kullanım istatistikleri ve kullanıcı geri bildirimleri de değerlendirilerek randevu sisteminde ve İSAM’a giriş çıkış saatlerinde değişiklikler yapılmıştır. Öte yandan İSAM’ın kütüphane üyelerine sağladığı yemekhane ve çayhane kullanımı hizmetlerine de uzun bir süre ara verilmek zorunda kalınmış ve Temmuz 2021’den itibaren çayhane belirli kurallar çerçevesinde kullanıma açılmıştır. Uzun süreli kütüphane kullanımı sırasında koronavirüsün kütüphane bünyesinde yayılmasını asgariye indirmek amacıyla maske kullanımı zorunlu tutulmuş ve masalar fizikî mesafe kuralına göre düzenlenmiştir.
Kütüphane üyelerimizin büyük bir kısmının pandemi döneminde alınan bu tedbirleri memnuniyetle karşıladıkları gözlenmekle birlikte, bazı üyelerimizin zaten zahmetli olan akademik çalışma süreçlerinin bu tedbirler yüzünden daha da zorlaştığına dair eleştirileri de kurumumuza ulaşmaktadır. Pandemi sürecinin çok uzaması sebebiyle tahammülü zorlaşan bu tedbirlerimize yönelik eleştirileri anlayışla karşılamakla birlikte, İSAM olarak sunduğumuz hizmetleri aksatmama konusunda azami gayret gösterdiğimizi belirtmek isteriz. Özellikle Omicron varyantının hızla yayıldığı ve vaka sayılarının hızla yükseldiği bu dönemde, her şeyden önce İSAM çalışanlarının ve kütüphane üyelerimizin sağlığını korumak daha öncelikli bir sorumluluk olarak kabul edilmekte ve T.C. Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu’nun belirli aralıklarla güncellediği Covid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi dikkatle takip edilmektedir.
Kütüphane Randevu Sistemindeki Değişiklikler
Kütüphanemizin günlük kontenjanı pandemi sürecinde zorunlu olarak sınırlandırılmış, bu kontenjanı en adil ve verimli şekilde yönetebilmek için geliştirdiğimiz çevrim içi randevu sistemi kütüphaneyi kullanan araştırmacılardan gelen talep ve öneriler de dikkate alınarak sürekli güncellenmiştir.
Bu çerçevede, randevu saatlerinin uzun olması sebebiyle verimli kullanılamaması ve kütüphaneden kısa süreliğine yararlanmak isteyen araştırmacıların talepleri göz önünde bulundurularak, geçtiğimiz hafta sonuna kadar geçerli olan günlük 2 (iki) dilimli/vardiyalı randevu sistemi yenilenmiş ve bir çalışma günü 3 randevu dilimine (sabah, öğle, akşam) bölünmüştür:
Sabah randevusu (09.00-13.30)
Öğle randevusu (14.00-18.30)
Akşam randevusu (19.00-23.00)
Buna göre bir kütüphane üyemiz artık her hafta kademeli olarak en fazla 12 randevu alabilecektir.
Randevu dilimleri ve kademeli randevular aşağıdaki gibidir:
Pazar 23:00’den Pazartesi 23:00’e kadar 3
Pazartesi 23:00’den Salı 23:00’e kadar 3 (toplam 6)
Salı 23:00’den Çarşamba 23:00’e kadar 3 (toplam 9)
Çarşamba 23:00’den Pazar 23:00’e kadar 3 (toplam 12)
Kütüphane üyelerimizin hizmetlerimizden adil ve verimli bir şekilde yararlanabilmesi için randevu sisteminin düzenli kullanımı, randevu aldığı halde gelemeyecek olan üyelerimizin mutlaka randevularını vaktinde iptal etmeleri önem taşımaktadır. Kütüphane görevlilerimiz bu konuyu titizlikle takip etmekte ve iptal etmediği halde randevusuna gelmeyen üyelerimizi uyarmakta, gerektiğinde belirli bir süre randevu sistemine girişlerini engellemektedirler.
Tüm bu tedbir ve düzenlemelere uyma konusunda gösterdikleri hassasiyet ve anlayış için kütüphane üyelerimize teşekkür ederiz.
Güncellenen “İSAM Kütüphane Kullanım Rehberi”ni incelemek için tıklayınız.
Gerçekleştirilen güncellemeler ile ilgili geri bildirimlerinizi ve tavsiyelerinizi bhi@isam.org.tr adresine iletebilirsiniz.
KÜTÜPHANE RANDEVU SİSTEMİNE GİRİŞ
|